Kategoria

Internet


lis 26 2008 Badania Internetu
Komentarze: 0

Polskie Stowarzyszenie Psychologii Społecznej, firma Polskie Badania Internetu oraz portal Gazeta.pl przyznały dwa granty naukowe dla najlepszych projektów badawczych w obszarze internetu. W konkursie rozstrzygniętym 18 listopada brało udział 41 zespołów naukowców z całej Polski.

Wspólna inicjatywa PSPS i portalu Gazeta.pl ma na celu poszerzanie wiedzy o psychologicznych i społecznych aspektach sieci. Jury konkursu przyznało dwie równorzędne pierwsze nagrody w wysokości 10 tysięcy złotych każda za projekty: „Internet, środowisko edukacyjne, kapitał społeczny. Jak dobrze wykorzystywać media" - zespołu z Katedry Psychologii Społecznej SWPS pod kierownictwem dr Kamila Henne oraz „Ekspansja słowa - analiza dynamiki rozpowszechniania się neologizmów leksykalnych i frazeologicznych oraz wzajemnych interakcji w społecznościach internautów" zespołu z Instytutu Lingwistyki Stosowanej UW kierowanego przez dr Michała B. Paradowskiego.

Zwycięskie projekty zostały wyłonione spośród 6 finałowych prac. Nagrodę główną finansuje portal Gazeta.pl, a grant dla drugiej, równorzędnej nagrody ufunduje spółka Polskie Badania Internetu.

lis 26 2008 Specyfikacja SVG Tiny
Komentarze: 0

SVG Tiny jest częścią specyfikacji SVG 1.2, rozwijanej obecnie przez World Wide Web Consortium. Zastąpi ona dotychczasowe profile SVG Tiny i SVG Basic, które od 2003 roku są wykorzystywane w rozmaitych urządzeniach mobilnych.

SVG Tiny 1.1 był jednak zbyt restrykcyjny jak na potrzeby współczesnej Sieci. Z tego też powodu urządzenia mobilne zgodne z tym standardem nie rozumiały modelu DOM, nie obsługiwały arkuszy stylów, ani też interaktywnych elementów JavaScriptu (nie licząc deklaratywnych animacji). SVG Tiny 1.2 ma zmienić tę sytuację, tym bardziej, że będzie obowiązywać dla wszystkich urządzeń przenośnych – zarówno telefonów komórkowych jak i np. PDA.

lis 26 2008 Komunikacja e-mailowa
Komentarze: 0

... może prowadzić do poważnych nieporozumień pomiędzy jej uczestnikami. Badacze z Uniwersytetu Chicago – Daniel Menchik i Xiaoli Tian – sprawdzili, w jaki sposób użytkownicy korzystają z emotikonów oraz innych elementów maili do przekazywania informacji.

Badacze uznali, że korzystanie z poczty elektronicznej wymaga rozwinięcia zupełnie nowych umiejętności społecznych. Wirtualne listy nie przekazują bowiem tonacji głosu, gestów, kontekstu sytuacyjnego. To może prowadzić do nieporozumień. Z drugiej strony Menchik i Tian stwierdzili, że – pomimo ograniczeń – komunikacja e-mailowa nie jest gorsza od tradycyjnej.

Naukowcy zauważyli, że ludzie zazwyczaj wykształcają pewne unikalne metody radzenia sobie z wadami poczty elektronicznej. Te sposoby są niemal tak skuteczne jak tradycyjne konwencje społeczne, które wykorzystujemy w życiu poza Siecią. Oczywiście nie wszyscy użytkownicy Internetu potrafią odnaleźć się w nowym środowisku. Ci którym się to uda, potrafią wykorzystywać e-mail tak samo jak komunikację werbalną.

mar 04 2008 Marketing afiliacyjny
Komentarze: 0

Marketing afiliacyjny - jest to podział zysków pomiędzy reklamodawcami/sprzedawcami internetowymi a wydawcami/handlowcami, w którym wynagrodzenie oparte jest na wskaźnikach wydajności; zwykle przybiera formę sprzedaży produktów i usług, kliknięć, rejestracji, czy też inną formę mieszaną.

Odsyłacze ze wskazaniem afiliacji - Jest to system afiliacyjny oparty na klikaniu w odsyłacze. Odsyłacze z afiliacją do sieci handlowej zwykle, ale nie zawsze, zawierają w adresie URL identyfikator partnera, np. w formie PartnerID=19555&ProduktID=508. Partner wskazany w odsyłaczu zwykle dostaje prowizję za klientów, którzy złożą zamówienie dzięki tak oznaczonemu odsyłaczowi. Odsyłacze ze wskazaniem afiliacji nie powinny być nigdy dodawane do Katalogu.Strony składające się głównie z odsyłaczy ze wskazaniem afiliacji albo takie, których głównym celem jest przeniesienie ruchu na inną stronę w nadziei uzyskania prowizji od zakupu, nie wnoszą niepowtarzalnych treści i nie powinny znaleźć się w Katalogu. Jednakże strona, na której odsyłacze afiliowane są jedynie uzupełnieniem oryginalnej, wartościowej treści, może być przydatna dla katalogu (na przykład strona miłośnika piosenkarki, zawierająca obok wywiadu z nią i jej zdjęć odsyłacz do sklepu z jej płytami).Afiliowane strony sprzedawców (ang. Fraternal Mirrors). Strony Fraternal Mirrors mają tę samą treść, ale inny wygląd. Są one trudniejsze do wyśledzenia, gdyż są tak zaprojektowane, aby wyglądały inaczej, ale dokładne sprawdzenie pokaże, że oferują dokładnie te same produkty czy usługi, co inna stowarzyszona firma. [[The are usually set up by merchants as affiliate, reseller, or lead generator sites.]] Na przykład strony sprzedające produkty lub usługi innej firmy i zarabiające na tym pewną prowizję są stronami afiliowanymi. W zasadzie nie publikujemy w ODP tego rodzaju stron, chyba że zawierają one własną, wartościową treść, która będzie dla użytkownika końcowego naprawdę użyteczna.Strony przedstawicieli marketingu wieloszczeblowego (MLM)

Pozycjonowanie, Reklama i Zarabianie w Internecie, Marketing Afiliacyjny

lut 06 2008 Open Source - początki
Komentarze: 1

Na początki Open Source złożyło się wiele istotnych czynników. Idee towarzyszące otwartemu oprogramowaniu wiążą swoją historię z Unixem, internetowym wolnym oprogramowaniem (free software), jak i społecznością hackerów.

Ogólna idea Open Source jest wyjątkowo prosta i przystępna. Gdy programiści mają swobodny dostęp do kodów źródłowych oprogramowania, mogą je dowolnie modyfikować, ulepszać i rozpowszechniać. Taka taktyka zapewnia szybki rozwój aplikacji i ogólną dostępność. Zastosowany rodzaj szybkiego procesu rozwoju oprogramowania wytwarza w efekcie lepszy, mniej zawodny produkt, niż tradycyjny zamknięty model, gdzie tylko kilku programistów tworzy kod źródłowy, a wszyscy inni są zmuszeni używać tylko ustalonego, niezmiennego, często niedoskonałego kodu.

Oprogramowanie, które ma być zakwalifikowane jak otwarte musi spełniać kilka kryteriów. Najważniejsze z nich to: wolna dystrybucja, kod źródłowy rozpowszechniany z programem, integralność kodów źródłowych autora, rozpowszechnianie licencji, licencja nie musi być szczególna dla produktu, ani wpływać na inne oprogramowanie, licencja powinna udostępniać modyfikację programu źródłowego.

Wielu użytkowników komputerów i Internetu nie zdaje sobie sprawy z tego, że dla płatnego i najbardziej rozpowszechnionego oprogramowania używanego na co dzień jest alternatywa. Najpopularniejszy do tej pory Windows zaczyna powoli tracić monopol na rynku komputerowym. Coraz bardziej popularne staje się oprogramowanie Open Source, które oferuje wachlarz zamienników dla programów Windowsowych.