Kategoria

Internet, strona 1


lut 06 2008 Flash
Komentarze: 0

Flash jest technologią, która pozwala tworzyć multimedialne, interaktywne i bazujące na grafice strony WWW.

Pliki, które powstają w wyniku pracy z Flashem, charakteryzują się niewielką objętością. Jest to spowodowane tym, iż wszelkie występujące w nich obiekty zapisywane są w postaci wektorowej na zasadzie klatek kluczowych.

Za pomocą Flasha można stworzyć wachlarz użytecznych aplikacji, zaczynając od drobnych bannerów reklamowych, przechodząc przez filmiki i gry, kończąc na elementach stron WWW jak i całych serwisach internetowych. Trzeba mieć na uwadze, że im bardziej zaawansowana będzie aplikacja Flash tym jej rozmiar będzie większy.

Przy współpracy z językami takimi jak XML, JavaScript czy PHP, Flash staje się potężnym narzędziem o ogromnym potencjale. Z tego powodu coraz rzadziej można spotkać portal internetowy bez jakiegokolwiek użycia Flash'a.

Aby móc oglądać animacje Flasha na różnych stronach internetowych, trzeba mieć zainstalowaną odpowiednią wtyczkę do przeglądarki internetowej. Ze względu na rosnąca popularność tej technologii producenci przeglądarek internetowych dołączają takie pluginy do swoich pakietów, dzięki czemu nie trzeba błąkać się po sieci w poszukiwaniu odpowiednich wtyczek.

Za sprawą swoich animacji, Flash zastępuje powoli animowane gif-y, ponieważ swoimi interaktywnymi aplikacjami przyciąga wzrok i jest świetnie sprawdzającym się czynnikiem powiększającym frekwencje odwiedzających witryny. Ludzie chętniej klikają w ciekawy banner flaszowy, który kusi dynamicznymi efektami graficznymi, niż w prosty migający obraz gif.

Dzięki elementom Flasha serwisy WWW stają się atrakcyjniejsze i bardziej niepowtarzalne. Strony internetowe wykonane za pomocą tej technologii są idealna promocją nastawioną na wizualne przyciągnięcie użytkowników. Z tych powodów technika ta zyskuje coraz więcej zwolenników.

lut 06 2008 CRM - Customer Relationship Management
Komentarze: 0

Zarządzanie relacjami z użytkownikami Internetu/klientami (CRM - Customer Relationship Management) jest strategią i częścią filozofii biznesu. Samo pojęcie CRM jest bardzo szeroko pojętą filozofią dotyczącą obsługi klienta oraz dbaniem o dobre kontakty z klientami.

Wprowadzanie systemu CRM jest ważnym czynnikiem dla firm działających w sieci. Gwarantuje on nie tylko sprzedaż towaru czy usługi, ale również stałe relacje z klientem, maksymalizację rentowności, minimalizację kosztów obsługi klienta.

O sprawności i użyteczności tej strategii świadczy to, iż firmy funkcjonujące na tradycyjnym, niewirtualnym rynku, sięgają po rozwiązania z zakresu CRM. Poprzez działalność internetową takich instytucji jak banki, instytucje państwowe, urzędy pocztowe itp. Tworzenie internetowych oddziałów obsługi klienta oraz call center, ma na celu wzrost użyteczności usług, jak dopasowanie się do potrzeb klienta oraz umożliwienie mu większego dostępu do usług. Jest to zazwyczaj skutek trafnych wdrożeń CRMowych.

System CRM powinien charakteryzować się prostym dostępem do informacji o klientach i oferowanych produktach. Pracownik, powinien móc udzielić klientowi wszechstronnej informacji o dostępnych produktach lub usługach. Sprawne działanie systemu CRM umożliwiają systemy baz danych i systemy informatyczne.

Dzięki integracji CRM z innymi wykorzystywanymi w firmie aplikacjami, można wyeliminować powielanie tych samych informacji w różnych systemach.

Po wprowadzeniu narzędzi ułatwiających klientom dostęp do zasobów oraz informacji, zauważymy, że mamy do dyspozycji skuteczny mechanizm zarządzania relacji z nimi. Uzyskujemy obraz poszczególnych zachowań użytkowników serwisów, ich wymagań i upodobań. Daje nam to okazje do dowolnej analizy oraz w oczywisty sposób zwiększa to naszą wiedzę na temat klienta. Dzięki takim danym jesteśmy w stanie stworzyć indywidualną strategię, która w maksymalny sposób pozwoli nam zwiększyć wydajność naszych usług. Co więcej, robimy to minimalizując koszty związane z tradycyjnymi kanałami obsługi, a to z kolei przyczynia się do sukcesu firmy.

Za sprawą coraz szerszej działalności firm w sieci zarządzanie relacjami z użytkownikami Internetu, nabiera nowej jakości. Staje się bardzo skutecznym elementem gry rynkowej, która w obecnych czasach jest podstawą trafionego działania w e-biznesie oraz kartą przetargową w walce o pozyskanie stałego klienta.

Rozważając wprowadzenie skutecznego zarządzania relacjami z klientem przez sieć nie ma się specjalnie nad czym zastanawiać. CRM daje nie tylko świetna znajomość użytkownika, ale również przemyślane oraz dopasowane do jego potrzeb, strategie działania. Wzorce, dzięki którym klienci postrzegają nas lepiej, a my trafnie określamy ich zachcianki.

Rozwiązania CRM zwiększają lojalność klientów, tym samym stają się obecne we wszystkich dziedzinach biznesowo-usługowych